Leveranskostnad inom Sverige
Du ser när du kommer till kassan hur mycket frakten kommer att kosta.

Angivna priser är inklusive moms. Varorna levereras beroende på vikt och storlek i brev eller paket med Posten eller Schenker.

Leveranskostnad utanför Sverige
Vid leverans till länder utanför EU tillkommer en tullavgift som mottagaren betalar i samband med uthämtning av leveransen. Alla eventuella extra kostnader som uppstår i samband med tull och/eller särskilda momsregler betalas av kunden.

Outlöst paket

Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av Posten/Schenker förbehåller vi oss rätten att debitera dig 400 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.

Om kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 400 kronor, betalar du den faktiska kostnaden.

Vi skickar en räkning/faktura till dig som ska betalas inom 14 dagar netto. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med 50 kronor samt dröjsmålsränta med 25,50%.

Vill du att vi skickar paketet igen tar vi ut en fraktkostnad på 150:- för detta.

Leveranstid
Vi skickar paket varje vardag. Normalt skickas din order inom 3 dagar. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans.

Vi förbehåller oss rätten för slutförsäljning och felaktigheter i lagersaldot i webbshopen. Om en beställd vara ej finns i lager kontaktar vi dig.

Om ni beställer en vara som ej ännu finns tillgänglig i vårt lager skickas den så fort den kommer i lager.

Leveranssätt
Samtliga paket skickas med Posten eller Schenker till närmaste utlämningsställe. När paketet skickas från oss får du ett e-post som bekräftar detta.

Om ni inte fått ert paket inom en vecka från det att vi bekräftat att paketet skickats ligger ansvaret på dig som kund att kontakta speditören.

Skadat gods
Om varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-post till info@vitamagasinet.se omgående. Bifoga alltid ditt beställningsnummer.

Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.